blogg.no » ajourney » New York

Chillin' by the pool.

In New Yooork.

Manhattan, finally!

"Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"

Men jammen måtte vi vente lenge nok. Jeg våknet i dag morges av at en eller annen syk alarm kom på, alarmen som viste seg å være telefonen på hotellet fortalte oss at vi måtte stå opp, spise frokost å komme ned i lobbyen til klokken var 12.

Så vi hev på oss noen klær og gikk å spiste frokost, når vi kom ned i lobbyen fortalte de oss at vi skulle reise til Manhattan allikevel. Alle ble kjempe glade siden vi trodde vi var stuck på hotellet til onsdag, da vi har fått nye flybiletter. Men det viste seg at det ikke var bare bare å komme seg inn til der. Vi brukte nesten like lang tid inn til byen som jeg brukte fra Oslo til Newark, på grunn av kø, venting osv..

Men når vi endelig kom inn var alt ventingen verdt det! Har aldri vert på noen lignenes plass i hele mitt liv, det var gigantisk, alt var stort. Det er virkeligt byen som aldri sover. Selv om vi bare var der et par timer føles det ut som vi var der hele dagen siden det var så mye som skjedde rundt oss hele tiden.

Vi var først på FOREVER 21 en tur igjen, før jeg og to andre jenter gikk til Sephora for å kjøpe id-sminke. Viss du noen gang er i New York eller en annen plass i USA med den butikken så er det vert å ta seg en tur innom der. Jeg hadde bare lyst til å kjøpe hele butikken og mineralsminken var like dyr som vanlig sminke hjemme.

Jeg fikk et startkit for 60$, et ekstra pudder for 28$, en øyenskygge til 18$, forskudd på bursdagsgave av butikken og en eyeliner fordi jeg kjøpte så mye. Det var også kjempe bra service!

Amerikanere er bare så hyggelige og utadvente og selv om det meste bare er overfladisk så gjør det ikke så mye. Du blir glad når folk smiler og er hyggelige med deg uansett.

Tok litt av på skrivinga der, hehe.. her er det vertfall noen bilder:

fotoprivat

Har hatt en kjempefin dag alt i alt, og sett mye nytt!

Trapped in the hotel.

I dag har vi ikke fått gå ut av hotellet på grunn av orkanen som aldri kom.. Vi har bare hatt vind og regn, men ikke noe orkan så ingen trenger bekymre seg.

Alle flyene er fremdeles kansellert da, så vi er stuck på hotellet frem til onsdag. Vertfall jeg, det er noen heldige som får reise i morgen. Men jeg tar det med et smil og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen, så i dag har jeg slappet av på rommet med noen kjekke jenter, trent, spist masse mat og sett film.

Fine ryddige hotellrommene.

En god plan B.

Orkanen Irene kommer til New York!! Vi fikk derfor ikke følge planen med å reise inn til Manhattan og gå i byen i dag..

Men reiselederen kom opp med en god plan B som vil si at vi fikk besøke Walmart som er en sinnsyk stor matbutikk i USA som også har alt annet enn mat. Der fikk vi kjøpt noen småting og tatt noen utrolig kule bilder (hehe...) før vi reiste videre til Outlet. Outlet er et kjempestort kjøpesenter, sikkert dobbelt så stort som Kvadrat, der de solgte både ordinære og outlet-varer. Så for å gjøre en lang dag kort; jeg fikk svidd av noen tusenlapper selv om vi ikke fikk reise inn til byen.

For de som lurer er jeg helt frisk og rask igjen etter en litt turbulent dag i går.. Vi har heller ikke lagt noe merke til orkanen enda uten om at det regner og blåser en del. Har fått beskjed om å holde oss på hotellet og bort fra vinduer inntil videre beskjed.

WALMART

FOREVER 21

Vimsen

Når folk reiser på gruppeturer med opplegg der alle skal samles til tider osv. er det alltid en som kommer for sent, mister saker, blir syk og vimser rundt..

Denne personen måtte selvølgeligt bli meg. Jeg har komt trykt frem på hotellet nå da, men turen bort gikk ikke like glatt. Når jeg stod opp i dag tiligt var jeg ikke helt god, har fått så sterke medisiner mot tannverken og bettendelsen som jeg selvfølgeligt måtte reagere på...

Jeg stod opp, stelte meg og gikk ned for å spise frokost, frokosten var første gang jeg kastet opp. Men tenkte at det hadde med alt mulig å gjøre.

Så kom jeg meg på flyet til Oslo der vi fikk servert noe rundstykker, andre gang jeg kastet opp. Klarte og få i meg en banan uten å kaste opp på flyplassen, men når jeg da skulle ta flyet til USA klarte jeg å kaste opp hele fire ganger! Jeg klarte også å ha nye fingeravtrykk i passkontrollen så jeg måtte inn på "avhøring", og miste mitt DS-160 som jeg sikkert må betale 250$ for å få nytt!

Men ja, jeg har sluttet å ta medisin og passer hele tiden på at det er noen kjente rundt meg nå mor. Så nå skal vi ned og spise, håper det går bra denne gangen :-)

Noen i exploriusgjengen!

Hotell rommet vårt :)

Søk i bloggen

Anette

17, Sandnes

Jeg reiser til USA på utveksling skoleåret 2011-2012. Skriver om mine opplevelser før og gjennom reisen. Kontakt: anette.b.94@hotmail.com